stressad moa har hunnit massa

mkt har hänt och shiiiit jag har inte pallat skriva elle att få kolla till datorn för den delen ..
jag var ledig fre lör sön så det blev fullspeckade dagar som bestod av shooping på fredagen ,nya skor till mig och engla ..hon fick 2...läppglans och lite annat och hampus fick skor,byxor och skjorta ..det blev en hel del iaf =)..glömt allt ?

sen var det dop på lördagen för hampus kusins dotter , till henne gav vi ett halsband med ett hängsmycke av tingeling ..så gulligt.
sen blev det 20 årsfest på kvällen för 2 tvillingar..de gav vi varsin blombukett och kort plus varsin strawberry daqouri drink som vi blanda ..
hade super kul och inga tragiska bråk så det var verkligen lyckat =)..

söndag bestod av kurera sig och sen blev det hem till angelica med familj hemma i strövelstorp..jätte mysigt att få träffa dem..

jo just det på lördagen hann vi sticka in en snabbis och hälsa på emily och summer i ekeby ..så ja nu vet ni varför jag inte haft tid hehehe...trött som en gnu är jag så ska kanske vila en stund ?..

bilder på massa kommer antagligen ikväll...ledig imorn ..
ha det

still not well !

hello världen jag är fortfarande inte frisk =(..men på bättringsvägen iaf..
jag fick vara hemma ifrån jobb i lördags för jag orka ingenting men jag valde att jobba i söndags fastän jag var riktigt sjuk eftersom det är mkt pengar man förlorar hehe..,i måndags var jag ledig och idag blir det jobb i kväll ..sen jobb onsdag och torsdag till halv 1 och sen har syrran ett litet kalas då hon fyller år och på kvällen ska jag följa med en brukare till bad men det är mest kul och inte ansträngande ..sen är jag ledig fre, lör,sön ....
fredag kommer bestå av en heldag med att handla höst/vinterskor till mig och engla..presenter och annat skoj..
på lördag ska vi nämligen på dop och sen på 20 årsfest för två tvillingar =)...

igår gick vi en runda till staden och hade det trevligt på biblan lite och på vägen hem hitta vi en superfin scarfs till engla ,perfekt nu till hösten runt halsen ...

så här ser den ut : tog med alla bilderna eftersom engla poserade så gärna på dem haha...

annars väntar vi på en beställning med vinterjacka till mig och hampus ,jag får se om den är nått att ha annars blir det jakt igen ...lägger ut bild när jag bestämt mig =)...

måste oxå hitta en liten väst som jag ska ha på lördag..festen har black and white tema ..klänningen och lacktightsen finns men till det vill jag ha en väst med nitar ...hitta en jag gilla men osäker på storleken då det inte fanns större.. veliga jag hehe..
det löser sig säkert!

ha det bra alla...

sjuk-suck

jag har gått och dragit på mig en förskylning ..jädrans skit =(..och så har man jobbiga veckan på jobbet med jobbiga turer i helgen..kan verkligen inte vara utan dem pengarna så jag får stå ut minsann !!men igentligen vill jag ligga begravd i soffan framför goa serier som true blood eller gossip girl...
förresten var det premiär för gossip girl 3 i USA i måndags och moa var ju klart snabb och kollade i tisdags ..nu får man vänta tills nästa tisdag på nästa hihi..så skoj..
kunde inte heller bärga mig på true blood så nu ser jag säsong 2..spännande ..

lite pics sedan i helgen :
testar nya foppisarna ifrån gammel mormor =)
engla så jädra het i ED Hardy tröjan och foppisarna =),...
 hampus brossas tjej med engla =)
bakifrån med =)..jag är kär i denna tröjan hahah..

Inköp ifrån Tukiet !!

hetaste kläderna till engla ED Hardy byxor o tröjaälskade skor 300kr ÄKTA SKINNtunika 25 lira 125 kr
solbrillor 15 lira var 75 kr
hampus köpte sig två as snygga ED Hardy t-shirt i superkvalitet !..300kr för båda , en qvicksilver t-shirt 100 spänn, qvicksilver badshort 100 spänn.
3 st parfymer för 225 kr ..en lacoste till min en till hampus och en armani till hamp.
och sen baksidan på englas kläder ..vi betala 150kr för tröjan och 200 krför byxorna till henne.
hampus köpte två Ed Hardy boxer short i skitfin kvalitet ..25 kr st ..6 st björn borg boxer för 150 kr ..sen köpte vi en superfin rosa versace handduk till svärmor för 75 kr..

ja det var nog det hela typ..

turkiet är underbart!!!

dag 1 gick man upp tidigt och det pirra i magen då man skulle flyga för första gången på mååånga år och dessutom så fyllde min baby 20 år =)..alla pakning klar och man begav sig ut i bilen för en tur till landvetter.
väl framme var man ganska narvig kan jag säga ,massa kontroller mm.
inne i planet var det bara mysigt och kul att flyga ..3.5 tim tog det..när vi går av planet och ut i turkiet möts vi av en varme av dess like..27 grader varmt och kl var 23.00 på kvällen
sen blev det 2 timmars buss till hotellet och massa att titta på ...
framme packa man upp och kolla runt lite i stan men vi la oss tidigt.

dag 2 uppe med tuppen och frukostbuffe på hotellet..
ner i lobbyn och snacka med vingvärden som vi köpte biljetter till waterplanet av och biljetter till Hamam -turkiskt bad ..10 min senare åkte vi med en bil till mimosa ..blev väl bemötta och bytte om i omklädningsrummet och fick sitta i bastu ..sen skrubbas ..och massa dödhud fick man öööööh så äckligt..sen fick man gå vidare och få oljemassage i 20 minuter ..detta är helt klart ett måste om man ska till turkiet men gå på ett rekommenderat ställe så det finns mkt skit.
helt underbart var det ..150 kr per person betala vi och tro mig det är det värt !..
senare den dagen blev det utemat och massa bad i poolen =). även en strand premenad på cleopartabeach.

dag 3
gick vi ner till södra stranden och åt och hade utsikt över havet ..ca 33 grader varmt och vi åkte även vattenscooter den dagen ..fy faaan vad skoj det var =).
90 & av alla du träffar på vid sommar säsong är turister ..antingen norska eller svenska ..några danska och finska ..det är verkligen ett nordiskt semester paradis !
menyer finns på alla ställen på svenska och nästan alla turkar som har resturanger eller markets kan några ord på svenska eller norska ...verkligen supertrevliga människor !
inte som man hört skräck historier där dem bara kallar som dårar och tvingar på en saker mm..visst lite sånt finns kvar men överlag blev vi jättebra bemötta.
personligen är själv cleopartastranden finare men det händer mest vi och runt den södra stranden...alla uteställen som discotek och barer ligger vid den södra stranden vid hamnen.
blev mycket solande vid poolen ..man tog sig nån sex on the beach och drack sig full vid poolen eller stranden ..behövde verkligen vila ut mig och för att vi skulle kunna ta igen tid och kärlek =)
på kvällen drack vi oss fulla på efes (öl) på hotellets bar.
eftermiddagen bestämde vi oss för att åka med buss till side för en dagsutflykt..
det var bussar hit och dit..vi blev släppta nån stans mitt på motorvägen då bussen gick sönder och ingen kunde engelska och så skulle försöka ta taxi ..ingen fatta nått ? ..det var rätt sjukt faktiskt haha..men vi kom hem med några kläder rikare men vi ångra faktiskt att vi åkte dit..det var finare och roligare i alanya och folket ..mkt trevligare

dag 4
åkte vi till waterplanet - en vattenpark ca 40 min ifrån alanya .
vi köpte detta genom ving och betala 60 lira per person  ca 300kr bussresa ,mat,inträde ingick.
vattenrutchibana och annat skoj men det var mycket mindre än förväntat ..kanske inte värt den summan men man kan ju garanterat få det billigare om man åker dit på egen hand.
hampus blev skjuten i luften i fötterna ..samma sak som bungyjump men då uppskjut istället..han valde att göra det då det inte finns i sverige vad vi sett än =)..han betala 60 lira ca 300kr som de kom och hämta på hotellet på kvällen eftersom man ofta inte har med så mkt pengar ..
turkiet är unikt på det sättet att man kan ringa till nästan vilken resturang man vill eller frisör..name it och så kommer dem och hämtar dig gratis om man ska äta där eller klippa sig..
på kvällen gjorde vi vid oss och begav oss ner till the south beach för att testa alanya uteliv..och det pirrar i magen bara jag tänker på det - underbart !!! om man är en party människa så ja åk dit !..jag har aldrig sett nått liknande helt ärligt..det ända jag tänkte på var satan så kul man hade haft om man var fler eller ett helt tjejgäng ..man hade dansat och festat hela natten då i dessa stora discotek på 3 vångingar med golven fyllda av skum..bartendrar som jonlera med flaskor som spruta eld och turister som partaja nästan nakna haha..oförglömligt

dag 5

trötta !!sov lite längre ..

låg och sola på stranden halva dagen sen blev det mat och poolen ..bara sola och hade det allmänt lungt och skönt.

dag 6

båttur med turkisk båt.
det var superkul verkligen 40 lira per person ca 200kr..inkl upphämtning och avsläppning och mat och dryck ..
det var verkligen värt sina pengar!
underbar utflykt med massa att titta på och festa ..trevligt folk och god mat..man fick veta rätt mk om turkiets historia och om dem olika grottorna mm..
vi stanna på 5 ställen och bada mitt ute i vattnet asdjupt med massa fiskar och sånt ..rätt läskigt haha..
vi skulle simma in till en grotta vid en strand kant..det var rejält kämpigt dit med as höga vågor men häftigt..
värre var på vägen tebax då vågorna smällde väldigt högt och båtarna satt fast i linor ...en sånn fasta över min hals och jag kom under vattnet med starka strömmar ..fick total panik ,tappa somglasögen och snorklen ..fick massa vatten i halsen ..jag trodde jag skulle dö !..usch så nej nästa gång simmar jag inte in på nått sånt =(...
en sak att komma ihåg havet i turkiet är fruktansvärt salt så får du det i ögen måste man torka direkt då det svider och om man får det i halsen blir man spyfärdigt och måste dricka ..det är jätte äkckligt och saaaaaallt !..
jag svalde massa då jag höll på att drunkna sen fick man kämpa i vågor upp till båten och dricka ...
sen blev moa sjösjuk på vägen tebax så tänk på det ni som är känsliga för sånt..

dag 7
var vi på stranden och vid poolen hela dagen sen gick vi och köpta ett par presenter på kvällen ...
tog det lungt..

dag 8 hemfärd och det var skönt att åka hem ,vi sakna engla så grymt mkt !! så mkt att vi åkte direkt från göteborg och hämta hem henne fastän vi skulle gjort det på torsdagen igentligen.. nästa gång ska hon följa med men då hoppas jag fler följer med ..typ farmor ,mormor så man kan ha en kväll ute iaf..

HELT OFÖRGLÖMLIGT !! love it

filmer

jag vet inte hur man infogar ifrån youtube så för att se filmerna får man klicka på länken (texten)...

baby åker katapult istället för bungyjump =)

lite party på hotellet

filmer 1 alanyas uteliv ...

livespeling på hotellet   filmer 2

fler kommer senare...

jag lägger ut dessa filmer i första hand för att min mamma ska kunna se dem eftersom jag inte träffar henne så ofta ..

lite av varje =)

hej världen ..

har varit trött som attans och inte orkat lägga upp bilder mm än =(..mina bilder har kommit upp på bilddagboken  -englasmamma86 för er som vill se ...facebook får jag lägga upp lite i taget för det hänger sig hela tiden ..imon kort kommer 2 av mina videos upp här om jag fattar hur man gör hahah...

annars har jag ju varit ledig nu sedan förra onsdagen och jobbar ej förräns på måndag kväll ..najs..

vi var på bvc kontroll 18 mån i trosdags fatta hon är 1,5 år redan ?..hon väge 11.170 gram och var 81 lång ..

vi fick massa beröm ..de säger alltid att hon är så himla fin som en docka ..duktig och välskapt ..

man skulle kryssa i : kan ditt barn 8-10 ord haha ?..vi fick göra en egen kategori där vi fick kryssa i 30-60 ord för det är ungefär vad hon kan =)...hon pratar även i 2 satser ibland och det hade bara sköterskan träffat en pojke som gjorde innan ..hennes egen son ...då blir man glad .
hon kan peka ut alla kroppsdelar och härmar alla ord du säger det är därför hon är snabb på orden ..de har en clown mobil på bvc så sa mamma clown en gång ..sen sa hon det ..de blev helt chockade ..
hon fick även en spruta och det klara hon fin fint ..

jahapp.. i onsdags hade vi 2 års förlovningsdag förresten men vi glömde det själva till och med ...öööhh helt trötta ..

idag ska vi till svärföräldrarna för farfar fyller år på måndag ..

home sweet home =)

jaha då var man hemma igen !..

jag är grymt trött efter en lång resdag idag så ska bara fatta mig kort...

jag har varit på en helt underbar resa i turkiet ..många minnen och ett antal erfarenheter rikare är jag ...gud vad jag sakna mig dotter men nu får jag krama henne igen =)....

jag kommer lägga upp mina filmer ifrån resan i bloggen när jag orkar och lite bilder men för dem som vill se alla bilder ber jag vända er till min facebook sida eller till min bilddagbok ..englasmamma86 ..
troligtvis kommer dem upp imorn..har själv inte kollat igenom dem hehe...

jag ska försöka samanfatta hela resan i en typ dagbok i min blogg och även lägga upp en prislista över saker eftersom jag själv leta efter en sådan innan vi reste men hitta ingen bra =)..
jaja

godnatt alla det är faktiskt skönt att vara i sverige nu ;)

Turkiet och min älsklings 20 årsdag =)

idag åker vi till turkiet ...shiit det pirrar massor i magen ..kan inte bärga mig men jag saknar min prinsessa nått oerhört redan =(..eftersom jag vet att jag inte får träffa henne förrän nästa torsdag ..hon kommer växa massa känns det som ...

men kul ska vi ha till tusen .

idag är det inte bara resavgång utan min älsklings 20 årsdag =) ...så nu är han ingen tonåring längre och föhoppningsvis växer han upp snart hahaha....fast det han man ju fått höra att dem aldrig gör..

jaha nu blir det tyst för ett tag i denna blogg...

kom ihåg jag saknar er och älskar er massor ..