svaret alla söker ..vaccinera sig eller ej ?

ja precis som texten lyder vart man än vänder sig så frågar alla om man ska vaccinera sig mot grisasjukan ;)..och så måste man alltid ge en förklaring till sitt svar ..

hmm antingen Ja eller Nej inte så svårt eller ?

jag har själv stått och velat mkt över frågan men jag kom fram till att göra det så idag har jag blivit vaccinerad men eftersom det kommer dröja innan min andra hälft får göra det blir väl familjen sjuk ändå ?..
anledning till varför jag vaccinera mig är för att 1: jag liggeri kategori ett då jag jobbar i vården och att jag har astma som jag medicinerar för varje dag.
2: för att skydda min dotter främst ifall att jag var/blir smittbärare .
3: för att skydda mina medmänniskor ..ganska bra argument till det tycker jag iaf. eller ?

allt det här med panepidimi är kanske grymt överskattad men jaja, men jag tycker heller inte man ska lyssna på alla argument att man kan få så många biverklnningar mm...

de hade inte sprutat in ett vaccin på folk om det hade funnits allvarliga biverkningar ..
många säger att det bara är testat på djur innan människorna men det tror jag inte riktigt på ..förvisso hade dem inte haft så lång tid på sig att göra/testa vaccinet men tro mig vetenskapsmännen är inte ute efter att döra er !.

annars har jag även satt i en hormonspiral idag så vi får se om jag blir nöjd med denna istället för kopparspiralen .
annars är man ledig idag,ska städa lite ..
och inte minst men min bästa kompis mimmi som bor i norge har kommit ner till sverige idag och stannar till söndag så henne kommer jag umgås med så mkt jag kan fastän jag bara är ledig idag denna vecka..

ha det najs

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din mejl: (visas ej)

Din Url/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Trackback