med skräcken i hjärtat!

med alla olika skräck exempel på allt man kan få och inte få vad det gäller vaccinationen sätter sprätt i hjärnan på en..
igår var min sambo och tog sprutan eftersom jag ville att han gjorde det för englas skull,det dröjde inte länge förräns han börja få rejält ont i armen , diarre ,feber och huvudvärk plus lite illamående.
vi gick och la oss ganska tidigt men vaknar kl 03 på natten av en JÄTTE smäll och flyget upp ur sängen ,jag jag ,trodde seriöst någon slagit in dörren eller nått .
kommer ut i köket och där ligger hampus på golvet helt utslagen och medvetslös ..ingen kontakt ..jag börjar ropar hampus hampus hampus och känner om han har puls men har panik så kan inte uppfatta någon ..springen för att hämta telefonen men då vaknar han till och reser sig upp i all hast och frågar vad händer ..vad gör du ...
jag försöker stötta han in till sängen och hjälper han att lägga sig ned ,sedan ringer jag till sjukvårdsupplysningen
helt ärligt trodde jag att han drabbats av en jäkla biverkning ..eller vad hade er tanke varit ?..
får sitta i kö men tillslut kommer jag fram och jag får prata med dem och de vill prata med honom i person ..
han förklarar och så säger de att så länge han inte mår illa nu eller svimmar igen så bör han ligga ner och vila länge ..
han förklarar för mig att han hade gått ut i köket för att ta ett glas dricka och då hade han känt och tittat på sin arm som var svullen ,hampus ha "blodsvimmel" och klarar inte se blod eller om han själv slår sig eller någon annan och svimmar väldigt lätt..så det var ju det som hände men tro mig mitt hjärta banka fort och shiit vad rädd jag var..

jag var så rädd att jag kunde inte gå till mitt jobb och jobba för jag var rädd att han inte skulle klara av att ta hand om engla eller att det skulle hända igen ...så fick sjukanmäla mig ..
han är ju fortfarande inte bra i huvudet efter smällen så jag gjorde rätt val..

life is hard sometimes =(

Kommentarer

Ditt namn:
Kom ihåg mig?
Din mejl: (visas ej)

Din Url/Bloggadress:

Skriv din kommentar:

Trackback